Scopul proiectului: școlile vor permite folosirea facilităților sportive din aer liber în zilele în care nu există program școlar.
În acest moment fiecare școală este mică fortăreață, iar baza sportivă din curtea școlii este nefolosită. Acest proiect va avea genera rapid beneficii imediate pentru toți actorii sociali din vecinătatea școlilor. Iată câteva beneficii:
– Crearea unui stil de viață mai sănătos în cartier
– Școala va fi percepută pozitiv de copiii și părinții din zonă
– Copiii și adulții vor avea un loc pentru a face sport
– Reducerea delicvenței juvenile
– Crearea unui spirit comunitar
– Cetățeni mai sănătoși și optimiști în cartier
– Activitățile sportive din vacanțe și zilele libere pot face parte din programul de educație a copiilor
Iată elementele de organizare ale proiectului, așa cum se desfășoară în școala 179. Acest model poate fi îmbunătățit și adaptat.
– Terenurile de sport din curtea școlii pot fi folosite de oamenii din cartier în zilele fără activități școlare: vacanțe, zilele de sâmbătă și duminică. Accesul este limitat în zilele cu examene și alte activități școlare sau dacă sunt acțiuni de reparații în curtea școlii.
– Ore de acces: 8.00-13.00 și 16.00 – 19.00. În acest fel sunt respectate și orele de odihnă ale cetățenilor din vecinătatea școlii.
– Accesul se face în curtea școlii cu permisiunea agentului de pază. Acesta trece pe o listă toate persoanele care intră în școală. Fiecare grup care intră în școală va avea un reprezentant care va prezenta agentului de pază buletinul sau carnetul de elev. Accesul este permis doar celor care fac sport.
– În cazul în care consiliul de administrație al școlii decide că sprijină cu echipamente sportive desfășurarea activităților, atunci acestea vor putea fi luate de la agentul de pază, pe baza buletinului sau carnetului de elev.
– Participanții la activități sportive, adulți sau copii vor respecta regulile conduitei sportive. Vor fi interzise următoarele comportamente: agresiuni fizice și verbale, scuipatul, mâncatul semințelor, deteriorarea oricăror facilități și echipamente din perimetrul școlii, aruncarea gunoiului pe jos, limbajul indecent. Cei care vor avea asemenea comportamente nu vor mai putea folosi facilitățile din școală.
– Prioritate în folosirea facilităților vor avea în copiii, funcție de vârstă, în ordine crescătoare, adică cei mici în față celor mari.